vineri, 12 aprilie 2013

Despre functia ESP sau ESC la masini



In cautarea unei masini potrivite pentru noi, personal sau pentru familia noastra, este posibil  sa fii intalnit anumite functii sau denumiri care au creat anumita confuzie. Chiar daca toti soferii stiu astazi ce reprezinta functia de ABS (majoritatea masinilor aflate azi in circulatie avand acest punct ca dotare implicita)  nu acelasi lucru se poate spune despre ESP.  Asadar, atat pentru pasionati, cat si pentru cei care doresc sa isi achizitioneze un autoturism prin intermediul site-urilor de anunturi auto precum e www.auto-national.ro, putina lumina asupra acestui subiect nu va dauna.


ESP este prescurtarea dea Electronic stability control (sau ESC), expresie cunoscuta si ca electronic stability program sau Dynamic stability control (DSC). Aceasta tehnologie computerizata imbunatateste siguranta si stabilitatea unei masini prin detectarea si reducerea pierderii tractiunii (alunecarii). Astfel, ESC aplica in mod automat franele pentru a ajuta dirijarea, virarea masinii in directia dorita de sofer, atunci cand se detecteaza pierderea controlului de virare.  Franarea este  automat aplicata rotilor, in mod individual, astfel incat sa se evite alunecarea. Mai mult decat atat, unele sisteme de acest tip reusesc sa reduca si puterea motorului pana cand controlul este redobandit.  ESP-ul nu imbunatateste  performanta in abordarea virajelor, ci minimizeaza pierderea controlului . Conform unor studii efectuate de catre institutii americane, o treime din accidente ar fi putut sa fie prevenite daca exista si era utilizata o astfel de tehnologie.


Astfel de la introducerea acestei tehnologii, din 1992, avantajele au fost remarcate - inovatori au fost producatorii germani BMW si Mercedes. Astazi toate marile marci au introdus ESC - Ford, Toyota,  etc. Din punct de vedere al suprafetelor pe care acest sistem functioneaza, sunt incluse atat portiunile inghetate cat si drum uscat - majoritatea sistemelor ESP activeaza un indicator sau un ton de alerta atunci cand sunt activate, pentru a transmite soferului ca limitele sale de manevrare au fost atinse.  Exista bineinteles situatii ca hidroplanarea sau manevre ce ii depasesc posibilitatile de interventie.

In concluzie, studii numeroase la nivel global au aratat ca ESC e eficient pentru a ajuta soferii sa mentina controlul masinilor, salvand vieti, reducand numarul de accidente. Printre numerosii sustinatori ai acestei tehnologii se numara si reprezentati ai testarilor EuroNCAP. Pentru a aplica aceasta filtrare in cautarile voastre, folositi functia de cautare avansate, pe site-ul www.auto-national.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu